Ako využiť digitálne hry vo vyučovaní 

Stredná zdravotnícka škola (SZŠ ) Márie Terézie Schererovej (SZŠ) v Ružomberku privítala vo štvrtok 15. decembra účastníkov konferencie Inoškola.

Pedagógovia z rôznych typov škôl z Liptova, Oravy i Považia sa dozvedeli o inovatívnych metódach vo vzdelávaní, ktoré sú blízke deťom či mladým ľuďom a výrazne im môžu pomôcť zatraktívniť vyučovací proces.

Jednou z tém boli napríklad digitálne hry vo vzdelávaní, ich význam a možnosť ich využiť na vyučovacích hodinách. Nechýbali praktické ukážky využitia programu Accelium a virtuálnej reality v jedinečnej odbornej učebni anatómie v SZŠ v Ružomberku.

Učitelia zažili a vyskúšali si vyučovanie pomocou metódy Escape Box. „Hry a digitálne technológie sú medzi mladými ľuďmi čoraz populárnejšie. Preto sme sa zapojili do projektu Inoškola a získali sme prvé miesto v regióne. Dokázali sme, že ich vieme využiť na dobrý účel a tak mládež zaujať, čo sa nám aj darí,“ povedala pre RK Magazín riaditeľka SZŠ Antónia Dobrovičová.

Slová riaditeľky potvrdili aj študenti, ktorí pedagógom asistovali pri ukážkach virtuálnej reality. V SZŠ ju využívajú najmä na hodinách anatómie, ale aj na biológii a dejepise.

Fotogaléria

 

Foto: Lívia Dvorská

Vyštudovala som publicistiku a masmediálnu komunikáciu. Vyše dvadsať rokov pôsobím v médiách ako redaktorka a manažérka marketingu. V poslednom období pomáham klientom zviditeľniť sa v online svete, cez digitálny marketing. Najviac je pre mňa moja rodina. Vychutnám si chvíle pri dobrej a voňavej káve či knihe. Snažím sa čo najviac hýbať, mám rada bicyklovanie, turistiku a beh na lyžiach.