
Stredisko Malinô Brdo – ski & bike family park Ružomberok ukončilo v predposlednú marcovú nedeľu zimnú sezónu. Do nej vstúpilo s viacerými novinkami, medzi ktorými najviac zarezonoval nákup nových snežných diel. Ako hodnotia zimu na Malinom Brde a aké plány majú do budúcna, nám v prvej časti rozhovoru prezradil riaditeľ strediska Ivan Dic.
V rozhovore sa tiež dočítate:
- koľko dní trvala lyžovačka na Malinom Brde,
- akú mali návštevnosť počas zimy,
- či sa obyvatelia Ružomberka môžu naďalej tešiť na špeciálne zľavy,
- ako hodnotia predaj Magickej sezónky,
- či plánujú pokračovať v investíciách.
-
Zimná sezóna trvala na Malinom Brde tri mesiace. Ako ju hodnotíte?
Zimná sezóna trvala presne 93 dní, čo je najdlhšia sezóna za posledné roky. Z pohľadu návštevnosti ju hodnotíme veľmi pozitívne, nakoľko neboli ideálne snehové podmienky, čo sa týka prírodného snehu. Zima bola, dá sa povedať, len na technickom snehu. Z ekonomického pohľadu to nebola najlepšia zima, nakoľko zvýšená sadzba DPH a výrazná potreba produkcie technického snehu nás stáli dosť prostriedkov. Celkovo však zimnú sezónu hodnotíme pozitívne. Zrealizované investície priniesli výsledok vo forme zvýšenej návštevnosti a spokojných lyžiarov.
-
Akú ste mali návštevnosť počas nedávno skončenej sezóny?
Evidujeme nárast návštevnosti o takmer 15 % oproti sezóne 2022/2023 a o takmer 40 % v porovnaní so sezónou 2023/2024.
-
Pred zimnou sezónou ste uviedli do predaja Magickú sezónku, ktorej súčasťou bolo množstvo výhod. Ako ste boli spokojný s jej predajom?
Napriek zlej sezóne 2023/2024, čo malo určite vplyv na rozhodovanie o kúpe sezónneho lístka, sa nám aj vďaka investíciám do strediska a rôznym benefitom k sezónke podarilo osloviť lyžiarov a predať o takmer 20 % viac sezónnych lístkov. Lyžiari s týmto typom lístka tvorili 16 % celkovej návštevnosti strediska.
-
Súčasťou sezóny boli aj špeciálne zľavy pre obyvateľov Ružomberka. Plánujete v nich pokračovať aj naďalej?
Určite áno. Sme jediným mestským strediskom na Slovensku a občania mesta sú pre nás dôležitou skupinou hostí.
-
Na Maline sa počas zimy uskutočnilo niekoľko významných akcií ako Snow Show či Malino Skialp Days. Ako ich hodnotíte?
Hodnotíme ich pozitívne. Do budúcich rokov plánujeme počet obdobných akcií v stredisku ešte viac navyšovať.
-
Malinô Brdo vstúpilo do uplynulej zimy s viacerými novinkami ako napríklad nové snežné delá. Plánuje stredisko aj do budúcna pokračovať v investíciách?
Neboli to len snežné delá, ale aj automatizácia systému zasnežovania a viacero generálnych opráv dopravných zariadení. V investíciách plánujeme určite pokračovať aj naďalej, aby sme znova oživili rezort a stali sa opäť medzinárodným lyžiarskym strediskom zaujímavým aj pre zahraničnú klientelu a pobytových hostí. Lôžková kapacita strediska je totiž dostatočná a naďalej máme potenciál na výraznejší rast návštevnosti.
Foto – Filip Kubáň
Podporte kvalitný nezávislý obsah
Budeme vdační, ak nás podporíte kúpou dobrovoľného predplatného. Ďakujeme.