Uplynulá zima bola najdlhšia za posledné roky

Prinášame prvú časť rozhovoru s riaditeľom ružomberského Skiparku.

Stredisko Malinô Brdo – ski & bike family park Ružomberok ukončilo v predposlednú marcovú nedeľu zimnú sezónu. Do nej vstúpilo s viacerými novinkami, medzi ktorými najviac zarezonoval nákup nových snežných diel. Ako hodnotia zimu na Malinom Brde a aké plány majú do budúcna, nám v prvej časti rozhovoru prezradil riaditeľ strediska Ivan Dic.

V rozhovore sa tiež dočítate:

  • koľko dní trvala lyžovačka na Malinom Brde,
  • akú mali návštevnosť počas zimy,
  • či sa obyvatelia Ružomberka môžu naďalej tešiť na špeciálne zľavy,
  • ako hodnotia predaj Magickej sezónky,
  • či plánujú pokračovať v investíciách.

  1. Zimná sezóna trvala na Malinom Brde tri mesiace. Ako ju hodnotíte?

Zimná sezóna trvala presne 93 dní, čo je najdlhšia sezóna za posledné roky. Z pohľadu návštevnosti ju hodnotíme veľmi pozitívne, nakoľko neboli ideálne snehové podmienky, čo sa týka prírodného snehu. Zima bola, dá sa povedať, len na technickom snehu. Z ekonomického pohľadu to nebola najlepšia zima, nakoľko zvýšená sadzba DPH a výrazná potreba produkcie technického snehu nás stáli dosť prostriedkov. Celkovo však zimnú sezónu hodnotíme pozitívne. Zrealizované investície priniesli výsledok vo forme zvýšenej návštevnosti a spokojných lyžiarov.

  1. Akú ste mali návštevnosť počas nedávno skončenej sezóny?

Evidujeme nárast návštevnosti o takmer 15 % oproti sezóne 2022/2023 a o takmer 40 % v porovnaní so sezónou 2023/2024.

  1. Pred zimnou sezónou ste uviedli do predaja Magickú sezónku, ktorej súčasťou bolo množstvo výhod. Ako ste boli spokojný s jej predajom?

Napriek zlej sezóne 2023/2024, čo malo určite vplyv na rozhodovanie o kúpe sezónneho lístka, sa nám aj vďaka investíciám do strediska a rôznym benefitom k sezónke podarilo osloviť lyžiarov a predať o takmer 20 % viac sezónnych lístkov. Lyžiari s týmto typom lístka tvorili 16 % celkovej návštevnosti strediska.

  1. Súčasťou sezóny boli aj špeciálne zľavy pre obyvateľov Ružomberka. Plánujete v nich pokračovať aj naďalej?

Určite áno. Sme jediným mestským strediskom na Slovensku a občania mesta sú pre nás dôležitou skupinou hostí.

  1. Na Maline sa počas zimy uskutočnilo niekoľko významných akcií ako Snow Show či Malino Skialp Days. Ako ich hodnotíte?

Hodnotíme ich pozitívne. Do budúcich rokov plánujeme počet obdobných akcií v stredisku ešte viac navyšovať.

  1. Malinô Brdo vstúpilo do uplynulej zimy s viacerými novinkami ako napríklad nové snežné delá. Plánuje stredisko aj do budúcna pokračovať v investíciách?

Neboli to len snežné delá, ale aj automatizácia systému zasnežovania a viacero generálnych opráv dopravných zariadení. V investíciách plánujeme určite pokračovať aj naďalej, aby sme znova oživili rezort a stali sa opäť medzinárodným lyžiarskym strediskom zaujímavým aj pre zahraničnú klientelu a pobytových hostí. Lôžková kapacita strediska je totiž dostatočná a naďalej máme potenciál na výraznejší rast návštevnosti.

Foto – Filip Kubáň

Podporte kvalitný nezávislý obsah

Budeme vdační, ak nás podporíte kúpou dobrovoľného predplatného. Ďakujeme.

Podporiť

Som vyštudovaný novinár. Vysokoškolské štúdium som absolvoval na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Počas štúdia som praxoval vo viacerých regionálnych médiách. S RK Magazínom som začal spolupracovať v novembri 2021. Od októbra 2024 som šéfredaktorom RK Magazínu.