Ďalšia zlá správa pre vodičov v dolnom Liptove

Rozostavaná diaľnica na Liptove. Zdroj: NDS
Úsek diaľnice D1 medzi Turanmi a Hubovou skôr ako v roku 2025 stavať nezačnú. Posledná nerozostavaná časť diaľnice medzi Bratislavou a Košicami je stále v štádiu prípravy.

Úsek diaľnice D1 Hubová – Ivachnová sa nepodarí dokončiť v pôvodne avizovanom čase, teda do konca roka 2023. Novým termínom dostavby úseku je predbežne druhá polovica roku 2024. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) to oznámil v utorok 27. septembra v Ružomberku.

O oddialení termínu dostavby diaľničného úseku pri Ružomberku, ktorého súčasťou je aj tunel Čebrať, informovali minister dopravy s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti krátko po stretnutí s ružomberským primátorom Igorom Čomborom a starostami ružomberských obcí.

Ďalšou zlou správou pre vodičov aj obyvateľov dolného Liptova je informácia, že nadväzujúci úsek diaľnice D1 medzi Turanmi a Hubovou skôr ako v roku 2025 stavať ani nezačnú. Posledná nerozostavaná časť diaľnice medzi Bratislavou a Košicami je stále v štádiu prípravy.

Termín dostavby diaľnice sa opäť predlžuje

Posudzovanie vplyvov na životné prostredie

Úsek diaľnice D1 Turany – Hubová začnú stavať najskôr v roku 2025. Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Stanislav Beňo to potvrdil minulý týždeň počas návštevy Ružomberka. Podotkol, že zatiaľ ide len o predbežný odhad.

Investičný riaditeľ uviedol, že momentálne prebiehajú projekčné práce, aby mohli spustiť tzv. „vodnú EIU“, teda posudzovanie vplyvov na životné prostredie s dôrazom na vodu. „Paralelne s ňou ide štandardná EIA. Keď sa nám všetko podarí a nebudú zbytočné odvolania, niekedy na konci roka by sme mohli mať všetky podklady na to, aby bolo podané územné rozhodnutie,” skonštatoval Beňo.

Posledný nerozostavaný úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami je tak podľa neho stále v štádiu prípravy. „Je tam veľa procesov. Máme veľkú podporu na ministerstve dopravy, kde sa pripravuje zmena legislatívy, ktorá by vedela tie procesy skrátiť o šesť až 18 mesiacov,” načrtol investičný riaditeľ diaľničnej spoločnosti.

Prepojenie rýchlostnej cesty R1 s diaľnicou D1

Ružomberský primátor Igor Čombor pripomenul, že sa pripravuje aj prepojenie diaľnice D1 s rýchlostnou cestu R1 vedúcou do Banskej Bystrice. „Mesto by malo dostať vypracovanú štúdiu, ktorá hovorí o výhode prepojenia diaľnice a rýchlostnej cesty medzi Ružomberkom a Banskou Bystricou.“

Ako spresnil po rokovaní s ministrom dopravy a vedením NDS, projekčne sa pripravuje do realizácie prepojenie diaľnice D1 s budúcim pokračovaním rýchlostnej cesty R1 tak, aby tranzitujúce nákladné vozidlá nemuseli prechádzať mestom.

„Bojujeme za rýchlostnú cestu R1. Ministerstvu dopravy predkladáme štúdiu porovnania koridorov R1 a R3, ktorú spracoval Geografický ústav Slovenskej akadémie vied,” informovalo mesto Ružomberok na sociálnej sieti.

Na otázku RK Magazínu, kedy bude definitívne rozhodnuté o trase prepojenia diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1, minister dopravy nevedel odpovedať. „Sú vypracované štúdie, ktoré teraz posudzujú jednotlivé trasy. Presný termín rozhodnutia teraz neviem povedať,“ priznal A. Doležal.

Zdroj: teraz.sk, webnoviny.sk

Podporte kvalitný nezávislý obsah

Budeme vdační, ak nás podporíte kúpou dobrovoľného predplatného. Ďakujeme.

Podporiť

Som vyštudovaný novinár s dlhoročnou praxou v celoslovenských, regionálnych i komunálnych médiách a mám skúsenosti aj s vydávaním novín. Dlhé roky bol vydavateľom a šéfredaktorom regionálneho týždenníka LIPTOV a šéfredaktorom MY/Liptovské noviny. V súčasnosti som riaditeľom vydavateľstva R PRESS a poverený vedením redakcie RK MAGAZÍN.