je čas volieb a aj v našom meste sa kandidáti predstavujú voličom. Jedni vedú pozitívnu kampaň s návrhmi reálnych riešení, druhí uprednostňujú negatívnu kampaň – so spochybňovaním a očierňovaním svojich protikandidátov.
Fungovanie oficiálnych tlačených aj elektronických médií upravuje zákon. V prípade sociálnych médií ako je Facebook, Instagram a ďalšie je to ešte stále „pole neorané“. Snaha prijať pravidlá pre nové médiá sa začína len pomaly kreovať.
Sociálne siete sa tak stávajú prostriedkom, ktorý využívajú zaplatení alebo presvedčení „hejteri“. Títo tzv. (ne)užitoční idioti sa neštítia klamať a zavádzať – často nie pod svojím pravým menom, ale z vymyslených alebo anonymných adries a účtov. Ich „príspevky“ vyplavujú tie najhoršie ľudské vlastnosti. Nenávistný obsah však svedčí práve o ich úrovni a charaktere.
Nielen výsledok, ale aj spôsob, akým jednotliví kandidáti vedú svoju volebnú kampaň, veľa napovedá o ich charakterových vlastnostiach a budúcom konaní či pôsobení vo verejnej funkcii. Mnohí kandidáti akoby zabudli, že správa vecí verejných je v prvom rade služba pre občanov. Voliči od svojich volených zástupcov očakávajú zodpovedné rešpektovanie verejného záujmu a spoluprácu pri hľadaní najlepších riešení, nielen tvrdošijné presadzovanie svojich návrhov a záujmov – často „za každú cenu“…
Prajem Vám príjemné čítanie a teším sa na osobné stretnutia s Vami.
Robo Kolár
vydavateľ RK Magazínu,
predseda Inštitútu RK,
organizátor Fullových dní
Podporte kvalitný nezávislý obsah
Budeme vdační, ak nás podporíte kúpou dobrovoľného predplatného. Ďakujeme.